🛠 Reparaties & Verbeteringen

Gepland onderhoud 29 oktober

Op 29 oktober tussen 9:00 en 10:00 uur is Kwibuss tijdelijk uit de lucht vanwege gepland onderhoud aan de server. Na de upgrade is Kwibuss sneller en veiliger en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan.

[Update] 🚧 Onderhoudsbeurt geslaagd 👍

Met updates aan het framework en de server houden we Kwibuss veilig & snel en blijft jullie data goed beschermd. 👨🔬

Oktober 2024

  • Het lijstje met Kringen In de kringenkiezer viel soms weg, waardoor je niet alle kringen zag. Dit hebben we gefixed.
  • De software waar Kwibuss op draait is geüpgrade naarvan Ruby on Rails 6 naar Ruby on Rails 7.1. Kwibuss is daarmee sneller en veiliger.
  • Gelezen-status van een notificatie in het notificatiecentrum werkte niet altijd goed, dat hebben we gerepareerd.
  • Voor meer eenvoud en overzicht is het tabblad voor Cijfers en Trends in Meldpunt verborgen voor alle gebruikers behalve de meldpuntbeheerders en -agenten.
  • De notificatie van een klacht die gemeld was via het openbare klachtenformulier werkte niet, dat hebben we gerepareerd.

Augustus 2024

  • Er was een bug die tot gevolg had dat alle leden van een kring de kring konden bewerken. Dit hebben we hersteld en dit kan nu alleen door Gebruikersbeheerders worden gedaan.
  • Op de profielpagina's van gebruikers wordt allerlei informatie getoond, onder andere persoonlijk informatie zoals een e-mailadres. Aansluitend op de AVG-wetgeving hebben kan een gebruiker zelf aangeven in de profielinstellingen of het mailadres mag worden getoond of niet.

April 2024: Grote update aan Kwibuss

De Kwibuss die jullie nu gebruiken zien wij als Kwibuss 3.0. De kern in alle versies was altijd Bieb. Later kwamen Meldpunt en Berichten erbij en die uitbreidingen vroegen toen ook om nieuwe vormgeving. Zoals een kind dat groeit en eens in de zoveel tijd een andere jas nodig heeft, zo krijgt de volgende versie van Kwibuss, intern noemen we die Kwibuss 4.0, ook een nieuwe jas.

In Kwibuss 4.0 vind je gewoon de vertrouwde Bieb, Berichten en Meldpunt, maar ook een groot aantal verbeteringen, waaronder:

  • Geoptimaliseerd voor je mobiele telefoon (eindelijk!),
  • Kwibuss in jouw huisstijl,
  • Overzichtelijke Bieb,
  • Makkelijker en sneller navigeren,
  • Geavanceerde Kringen en het smoelenboek,
  • Vanuit Meldpunt direct communiceren met ouders en betrokkenen,
  • Alle instellingen handig op één plek,
  • En last but not least: de Prullenbak.

Soms is iets gewoon stuk en moet ‘t gerepareerd worden. Vaak komen we daar zelf achter, maar af en toe krijgen we ook een tip van een klant. Dat vinden we fijn, want zo maken we samen Kwibuss steeds beter.
Mail je ons als je iets tegenkomt?